Hoe Schrijf Je Een E-mail Pitch Naar Galerijen

De representatie van kunstgalerijen lijkt een soort signaal te zijn voor de rest van de kunstwereld dat je een serieuze of professionele kunstenaar bent. Als je overweegt om kunst als een carrière na te streven, is galerievertegenwoordiging een geweldige aanvulling op je cv.

Galerijvertegenwoordiging kan een geweldige manier zijn om inkomsten te verdienen, omdat het de galerij is die uw kunst aan de klanten verkoopt, niet alleen aan u. Voor kunstenaars die meer tijd in de studio willen doorbrengen en minder tijd willen besteden aan het online op de markt brengen van hun kunst, een moeilijke taak, kan galerijvertegenwoordiging levensreddend zijn.

Er zijn veel soorten kunstgalerijen. Voordat ik inga op hoe je een e-mailpitch naar de galerij stuurt waarin je om vertegenwoordiging vraagt, wil ik je precies vertellen naar welke galerijen je moet zoeken en welke je moet vermijden.

Commerciële Galerijen

Bedrijven die winst maken door de verkoop en tentoonstelling van kunstwerken worden commerciële galerijen genoemd. Deze bedrijven kunnen worden afgestemd op een scala aan artiesten, van opkomend tot laat-carrière.

Deze galerijen kunnen kieskeurig zijn over de artiesten die ze kiezen, en hebben meestal een bepaalde stijl waar ze voor gaan. U zult willen zoeken naar galerieën die abstracte of hedendaagse kunst tentoonstellen. Deze galerijen staan, volgens mijn ervaring, hoogstwaarschijnlijk open voor vloeibaar acrylwerk.

Commerciële galerijen zijn geweldig omdat ze winst maken met de verkoop van kunstwerken. Hierdoor zijn ze enorm gemotiveerd om jouw werk te verkopen. Houd er echter rekening mee dat het niet ongebruikelijk is dat een gerenommeerde galerie een commissie van ongeveer 50% heeft.

Galerijen Voor Co-op En Consignatie

Deze galerijen zijn over het algemeen minder selectief over het werk dat ze vertegenwoordigen, maar zijn vaak professioneler en high-end. Zendinggalerijen kunnen een breed scala aan werk dragen.

De coöpgalerij wordt gerund door een groep of kunstenaars. Voorwaarde voor representatie bij deze galeries kan zijn dat u een deel van de kosten van het runnen van de galeries bijdraagt, of dat u een deel van uw tijd voor de galerie zelf kunt besteden.

Vanity Galleries

Met deze galerij wilt u niet geassocieerd worden. Omdat ze al geld hebben verdiend, vragen ze artiestenvergoedingen voor hun ruimte. Ze investeren niet in je werk als je daar exposeert. Deze bedrijven zijn van nature uitbuitend en ik raad u ten zeerste aan om ze te vermijden.

U bent nu bekend met de verschillende soorten galerijen. Dus, hoe schrijf je een e-mailpitch en vraag je vertegenwoordiging aan?

Stap 1:

Kies de galerij die het beste bij uw werk past. Als je net begint, wil je je aanmelden bij elke galerij die mogelijk van je werk houdt. Je moet meer aandacht besteden aan galerijen die opkomende kunstenaars zijn. Vloeiende acrylkunst wordt ook vertegenwoordigd door deze galerij.

Stap Twee:

Uw e-mail moet worden gericht aan de curator van de galerij. Beschrijf vervolgens snel wie je bent en het type kunstwerk dat je maakt. Laat hen ten slotte weten wat u van hen zou willen. Voeg een opvallend detail of een interessant thema van je werk toe, indien van toepassing. Hier is een voorbeeld van een e-mailpitch die ik kon gebruiken:

Mijn naam is Kelsey Rodriguez en ik ben een jonge abstracte kunstenaar uit Minnesota. Mijn werk is geïnspireerd op de schitterende kleuren en bewegingen van het universum en de voortdurende ontdekkingen van extrasolaire planeten. Ik werk meestal in vloeibare acrylverf op ronde houten panelen van verschillende afmetingen.

Stap 3:

Als u op zoek bent naar een vertegenwoordiging in een galerie, vertel ons dan kort de verkoopprijs van uw kunstwerk. Hier is de volgende paragraaf van diezelfde e-mail:

Ik zou graag de kans krijgen om door uw galerie vertegenwoordigd te worden. Mijn werk kost meestal ongeveer – afhankelijk van de grootte.

Stap 4:

Geef indien van toepassing relevante tentoonstellingsgeschiedenis of verkoopinformatie. Als je er geen hebt, laat het dan weg. Je kunt ook bespreken waar ze meer informatie kunnen vinden over je werk, zoals links naar sociale media en je artiestenwebsite. Hier is de volgende paragraaf van diezelfde e-mail:

Stap Vijf:

Beëindig uw e-mail en voeg enkele foto’s toe van uw absoluut beste werk! Het ding over het schrijven van e-mailpitches aan kunstgalerijen is dat kunst draait om visuals. Veel kansen die ik heb gekregen, is omdat ik foto’s van mijn werk heb toegevoegd. Dit is de laatste, maar belangrijkste stap bij het schrijven van een e-mailpitch.

Ga eropuit en begin met het schrijven van e-mails!