Vijf Tips Om Te Profiteren Van Uw Passie Voor Verfgieten

Werken uw pogingen om uw vloeibare kunstproducten en -diensten te verkopen niet meer zoals vroeger? Marktwerking is veranderd. Marketing is tegenwoordig complex en intuïtief, relationeel en transparant, mobiel toegankelijk en datagedreven, geïntegreerd met andere mensen en toch persoonlijk verbonden.

Het klinkt zo ingewikkeld, niet? Welnu, hier zijn 5 P’s om het voor iedereen begrijpelijk en toegankelijk te maken. Dit artikel staat boordevol ideeën, maar heb niet het gevoel dat je ze allemaal moet implementeren. Tijdens het lezen komen er een paar ideeën in je op. Dit zijn degenen waarmee je deze week kunt beginnen. Later kun je er nog een paar toevoegen als je wilt. Hou het simpel.

1e P: MENSEN

Wie is je publiek?

Het kennen van uw ideale klant is de sleutel tot het kiezen van de juiste. Dit zijn de mensen met wie je graag zou willen werken en die je graag zouden betalen. Het is belangrijk om te begrijpen wie dit zijn en hoe ze bij u terecht zijn gekomen.

De snelste manier is om bij je laaghangend fruit te komen. Dit zijn de mensen die je al kennen, leuk vinden en vertrouwen. Om echt te groeien, zul je die cirkel moeten vergroten. Het zal moeite kosten.

Omdat ik vloeiende kunst verkoop en docenten leer hoe ze internationale studenten les kunnen geven in een online lidmaatschapsprogramma. De 5 Principes zullen echter ook werken voor de verkoop van kunst en andere producten en diensten. De meerderheid van de mensen slaat de eerste vier P’s over en springt meteen naar promotie. Dit is een vergissing!

Ik heb allang geaccepteerd dat niet iedereen mijn volk is! Ik voel me niet tot iedereen aangetrokken als hun leraar. Ik wil alleen de specifieke mensen die van mij kunnen leren in mijn programma. Dit geldt ook voor jou. Je hebt een segment of niche mensen die ideaal is voor jou.

Veel klasleiders denken dat ze iedereen les kunnen geven. Ze hebben het gevoel dat ze hun leerlingen met elk probleem kunnen helpen.

Nou, misschien is het waar dat je iedereen kunt helpen, maar helaas kun je niet iedereen op de markt brengen.

Als je voor iedereen op de markt brengt, kunnen mensen niet zien of het product of de dienst die je promoot hen gaat helpen. Je spreekt in generalisaties en niet in bijzonderheden. Mensen kopen niet als we dit doen. Het kennen van uw ideale klant is de beste manier om hen te leren kennen. Dit is meer dan het kennen van hun demografie .

Dit heeft een drastische invloed op hoe u online en offline op de markt brengt. Is uw ideale klant een actief lid van de countryclub? Als dat zo is, zorg er dan voor dat u betrokken raakt bij de activiteiten van de countryclub. Het idee is om de wereld door de ogen van je klant te zien. Wat zien haar ogen? Welke mailings leest ze? Naar welke wekelijkse activiteiten gaat ze?

Zie je hoe het kennen van je mensen rechtstreeks van invloed is op hoe je promoot?

Een ander belangrijk punt is ervoor te zorgen dat u bewust uw ideale klant kiest in plaats van alleen te overwegen wie u momenteel aantrekt. We beginnen allemaal achter dat eerder genoemde gemakkelijke laaghangende fruit aan. Nadat ze al deze mensen hebben gekregen, stoppen de onvolwassenen en verzinnen ze excuses. Ze voelen zich het slachtoffer. Er gebeurt nooit iets goeds met hen. Nu is het tijd om volwassen te worden en een uitbreidingsladder te krijgen!

Jij bent degene die uitgerekt en uitgerekt wordt, dat is duidelijk! We doen dit door nieuwe vaardigheden te verwerven en een positieve gemeenschap te hebben die ons verantwoordelijk houdt om onze doelen te bereiken.

Dit klinkt misschien contra-intuïtief, maar bij marketing draait alles om het aantrekken van de juiste mensen. Je lessen zullen meer mensen aantrekken als je meer gefocust bent op de persoon die je wilt. Ik heb veel leraren gecoacht die zich verzetten tegen dit concept en het gevoel hebben dat ze op deze manier leerlingen gaan verliezen, maar het is niet waar.

PROBLEMEN 2e P

Wat zijn problemen van uw mensen die kunnen worden opgelost via uw zakelijke reis?

Primair: ze willen kunst aan de muur of leren vloeiende kunst te maken. Er zijn ook wat we secundaire uitkeringen noemen . Dit is vaak de reden waarom mensen terugkomen naar je klas, niet alleen omdat ze het leuk vinden, maar ook vanwege de verborgen redenen. Deze secundaire drijfveren zijn cruciaal voor het uiteindelijke succes van ons bedrijf. De klasenquêtes van uw leerlingen zijn een geweldige manier om de uwe te ontdekken. Overweeg ook wat ze zeggen als ze je klas aanbevelen aan een vriend?

Als je student problemen heeft, zijn ze bereid je te betalen voor je expertise en lessen. Maar het kan niet zomaar een probleem zijn – het moeten zeer specifieke pijnpunten zijn die hen ertoe zouden aanzetten om met u te willen werken.

Is het moeilijk om problemen te bedenken die je kunt oplossen? U staat op het punt uw bedrijf te heroverwegen. Zelfs als je een themaklas maakt op basis van een bepaalde techniek zoals het gieten van een vergiet of het gieten met een schuine vleugel, moet je nog steeds een probleem in je klas oplossen, anders verkoopt het niet.

Het maakt niet uit of ze een probleem hebben.

In elk bedrijf, wat u ook verkoopt, de beste manier om te verkopen is om daadwerkelijk te stoppen met proberen het te verkopen . Richt je in plaats daarvan op het creëren van manieren om de problemen van je ideale studenten op te lossen. Mensen zullen de prijs betalen voor een kunst- en handwerkles omdat ze een dozijn zijn, maar als je gespecialiseerd bent in het oplossen van specifieke problemen waar je ideale student last van heeft, zullen ze de winkel niet prijzen. Zij zullen de waarde zien van wat u te verkopen en te kopen heeft.

Als u weet wie uw ideale leerling is, kunt u hun top vijf van problemen identificeren, die u vervolgens met uw lessen kunt oplossen. Als je niet begrijpt waar ze in hun leven door worden uitgedaagd, dan zullen je websitetekst, posts op sociale media en e-mails je gebrek aan begrip weerspiegelen, en je zult niet het volgende aantrekken dat je wilt. Mensen volgen tenslotte geen leiders waar ze geen vertrouwen in hebben.

Hoe zorg je ervoor dat je ideale leerling het gevoel krijgt dat je ze krijgt? Gebruik hun taal om uw mening te uiten ! Dit betekent dat je geen technisch jargon of artist talk mag gebruiken. Wat zijn in plaats daarvan de soorten gedachten die onze potentiële vloeiende kunststudenten ’s nachts wakker houden? Gebruik die woorden en gevoelens in uw marketing.

Begrijpt u nu waarom het zo belangrijk is om uw mensen en hun problemen te leren kennen als er kansen zijn om winst te maken?

3e Positie: POSITIONERING

Hoe positioneer je de marketing van je oplossingen voor de problemen van mensen?

Marketing is een uit meerdere stappen bestaand, holistisch proces dat ervoor zorgt dat mensen geïnteresseerd raken in uw producten en diensten. Hiermee kunt u geld verdienen en tegelijkertijd een positieve impact hebben op de wereld.

Een van de meest voorkomende fouten in onze lerarengemeenschap is wanneer klasleiders hun lessen, retraites en programma’s maken op basis van hoe ze zin hebben om les te geven. In plaats van zich te concentreren op wat de belangrijkste zorgen van hun ideale studenten zijn, creëer je oplossingen voor die problemen en adresseer je ze in de woorden van je studenten.

Als we alleen geïnteresseerd zijn in het creëren van een klas op een plek die we leuk vinden of het verkopen van workshops die materiaal behandelen dat voor ons interessant is, maar niet noodzakelijk relevant voor onze studenten, dan zijn we eigenlijk niemand van dienst.

Dit is een voorbeeld waarvan ik denk dat het zal helpen. Toen ik The FUNdamentals in Fluid Art online en live maakte, onderzocht ik alle problemen die mijn studenten hadden en bouwde ik mijn programma rond die problemen. Ik maakte een lange lijst van alle zorgen en problemen waar mijn stam mee worstelde. Maar om mijn programma te verkopen, moest ik mijn studenten ook voorlichten over de problemen die ze hadden, maar ik wist niet eens dat ze die hadden. Ik wist bijvoorbeeld dat ze bestonden, maar ze wisten er niets van.

  • Je hebt een creatieve uitlaatklep nodig
  • Kunst therapie
  • Verlangen naar vrijheid om creatief te verkennen
  • Behoefte aan een begripvolle en accepterende klasomgeving
  • Om te lachen en je op je gemak te voelen

Twee jaar geleden begon ik aan je te denken. Ja, jullie de leraren van vloeiende kunst.

Wat zijn uw problemen? Welke oplossingen heb je nodig? Ja, jullie zijn allemaal verschillend, maar in de hele stapel van behoeften zijn er ook enkele gemeenschappelijke ervaringen.

Sommigen van jullie hebben sterke punten in het structureren van hun lessen, maar voelen zich niet op hun gemak bij het doen van verkoop en marketing. Dus de eerste inhoud die ik aanleverde, was zowel lesplannen als voorbeelden van talloze marketingopties.

Anderen van jullie zijn charismatischer dan anderen en trekken mensen naar je toe. U kunt echter worstelen met een bedrijfsstructuur, boekhoudkundige en juridische kwesties zoals MOU’s.

Sommige leraren zijn niet in staat om hun bedrijfsinkomen te onderhouden vanwege financiële problemen. Sommige mensen doen dit al jaren, terwijl anderen niet weten waar ze moeten beginnen.

Uw leerlingen kunnen problemen hebben die door u anders kunnen worden opgelost en gepresenteerd. De som van al uw aanbiedingen kan vele oplossingen bieden.

Verwijzend naar mijn voorbeeld, juridische contracten en papierwerk, zoals MOU’s, zijn een van de onderwerpen die we bespreken in onze webinars. Ze hebben betrekking op het lesgeven. Dit is een serieus probleem, maar de meeste leraren hebben er nog nooit van gehoord. Ze weten niet hoe het hun lessen beïnvloedt. We leiden onze gemeenschap erover op; waar ze dankbaar voor zijn en dit positioneert ons onmiddellijk als experts .

Dit is hoe we het doen voor elk product, elke klasse, elk programma en elk product dat we maken. U zult versteld staan hoeveel producten en programma’s u kunt bedenken wanneer uw ideale klant elk probleem opsomt dat ze moeten oplossen. Ook zul je je gemeenschap op een veel effectievere manier van dienst zijn, wat ze zullen waarderen!

4e P: PLANNING

Strategische planning is de sleutel om je stam aan te trekken, je lijst te laten groeien en ze voldoende geïnteresseerd te houden om je te volgen, zodat ze genoeg leren kennen en vertrouwen om zich in te schrijven voor een klas. Het is tijd om erachter te komen wat voor soort reis je je leerlingen stap voor stap meeneemt. In het mentorprogramma voor docenten hebben we een pad van vijf stappen dat elke leraar vloeiende kunstenaars volgt. Elke mijlpaal wordt gemarkeerd met een mijlpaal. Dit is ook mogelijk.

De meeste klassenleiders plannen hun marketing niet strategisch, wat uiteindelijk mislukt tijdens de promotie van de klas. Ze doen uiteindelijk aan mengelmoes marketing waardoor ze niet de verkoop krijgen waar ze op hopen.

Er zijn veel manieren om mensen op uw e-maillijst te krijgen. U kunt een freebie promoten door deze te maken. Het kan een audio- of videocursus zijn, een checklist en quiz, of zelfs een dagelijkse uitdaging. En omdat je de belangrijkste worstelingen, uitdagingen en pijnpunten van je ideale studenten al kent uit je werk aan de eerste 3 P’s, creëer je een gratis cadeau dat een van hun grootste zorgen wegneemt.

Leraren maken een grote fout als ze denken dat ze hun beste kennis niet willen delen. Stel je voor dat je een demonstratie geeft van verfgieten, maar het proces niet deelt of vragen beantwoordt. Dat is een fout waarvoor je moet betalen om mijn les bij te wonen. Het is duidelijk dat je de persoon die het vraagt frustreert, maar je mist ook de kans om genereus te zijn en te pronken met je expertise!

Follow-up met een paar e-mails om meer details te delen over het probleem dat u in uw freebie hebt geïdentificeerd. Je kunt ook het verhaal van je held delen over hoe je obstakels overwint, zodat ze je beter leren kennen. Je kunt ze een product of cursus met weinig commitment aanbieden die je hebt gemaakt en die het pijnpunt aanpakt waarover je ze in e-mails hebt proberen te onderwijzen.

5e P: Promotie

Eindelijk is het tijd om de 4 P’s van Promotie te gaan gebruiken!

Gebruik je twee tot drie specifieke promotiestrategieën die je het hele jaar door consequent en vol vertrouwen toepast? Gebruikt u een promotiekalender die u volgt? Als dat niet het geval is, bent u helemaal van de partij met uw promotie, uw marketing zal inconsistent zijn en u zult de tractie in uw bedrijf blijven verliezen.

Je moet je ideale studenten voor de voeten krijgen en houden! Dit is het deel van de marketingvergelijking waar de meeste mensen zich op proberen te concentreren, maar die het onvermijdelijk slecht doen omdat ze niet eerst aan hun mensen, problemen, positionering en planning hebben gewerkt.

Dus wat me opvalt, is dat mensen ofwel verstrikt raken in ADHD-marketing, wat betekent dat je overal een beetje van dit en dat doet (en veel van niets) of emotioneel gemotiveerde marketing waar ze doen wanneer ik er zin in heb marketing , hier en daar actie ondernemen zonder consistentie of strategie. En toegegeven, ik heb me daar zelf ook schuldig aan gemaakt!

Net als jij heb ik het gewoon druk en zelfs als ik denk dat ik me mijn marketingtaken ga herinneren, herinner ik het me uiteindelijk niet. We hebben onlangs een nieuw huis gekocht en zijn verhuisd. Mijn huis staat nog steeds bezaaid met dozen! Ik ben elke doos één voor één aan het uitpakken. Heb je ooit iets nodig gehad en kon je het niet vinden? Je zei tegen jezelf: “Ik zal dit hier plaatsen zodat ik het niet vergeet”, maar toen vergat je waar het was.

Net als uitpakken na een verhuizing, kan het uitpakken van onze marketingacties net zo verloren gaan als we geen opgeschreven systeem en plan hebben. We zijn vastbesloten te geloven dat we ons zullen herinneren wat op dit moment belangrijk is. Later kunnen andere dingen voorrang krijgen en zullen we het gevoel hebben dat we onze aandacht ergens anders op moeten richten. Om deze reden zijn nieuwjaarsresoluties geweldig. Als het goed wordt gedaan, kunnen we het grotere geheel zien en beslissen welke prioriteit elk jaar moet worden gegeven. We kunnen dit jaarplan volgen, zelfs op de dagen dat we er geen zin in hebben.

Om verantwoordelijk te zijn voor de acties van uw bedrijf, hebt u systemen nodig. Als u inconsequent bent, zal uw vermogen om uw diensten te verkopen afnemen en uw inkomen dalen. We hebben een gemeenschap nodig die ons verantwoordelijk houdt om gemotiveerd te blijven.

Wat gebeurt er als we stoppen met promoten? U verliest grip binnen uw bedrijf, dus u moet uw momentum weer helemaal op gang krijgen, wat vermoeiend kan zijn. Het is gemakkelijker om de vaart erin te houden, dan te stoppen, te starten, te vergeten en dan weer op te drijven. Ik heb de neiging om mijn focus te verliezen en te vergeten wat ik wilde verzenden omdat het betrekking heeft op wat ik het laatst heb uitgezonden.

Natuurlijk staat alles op onze promotiekalender, zodat het ons niet ineens besluipt! We houden er ook van om berichten te schrijven en deze op sociale media te plaatsen en we e-mailen deze naar onze community. We geloven in het hergebruiken van onze inhoud , zodat we onszelf niet gestrest raken.

Je weet nooit wat je leuk vindt. Er zijn veel opties. Je kunt ervoor kiezen om te podcasten, vanaf het podium te spreken, joint ventures aan te gaan of je eigen Instagram-tv te hebben. Het maakt niet uit wat je kiest, elk van deze platforms zal effectief zijn zolang je ze echt regelmatig doet en doorzet .