Vijf Dingen Waar Galerijen Naar Moeten Zoeken Voordat Ze Een Artiest Vertegenwoordigen

Als kunstenaar kan het een grote stap in je carrière zijn om vertegenwoordigd te worden door een galerie. Er zijn veel voordelen om vertegenwoordigd te zijn door een bekende kunstgalerie, waaronder een betrouwbare toename van het aantal mensen dat uw werk ziet. Een galerie vertegenwoordigt veel beeldend kunstenaars, wat een prijzenswaardig doel is.

Het kan soms moeilijk zijn om te bepalen wat een galerie zoekt in een kunstenaar. Het is niet mogelijk om te weten wat elke galerie nodig heeft van kunstenaars die ze vertegenwoordigen. Mogelijk moet u in afzonderlijke galerijen kijken om erachter te komen wat ze specifiek willen, maar er zijn ook enkele algemene dingen die u in gedachten kunt houden.

Het is een beetje een uitdaging om de geheimen te ontrafelen van wat een galerie zoekt voordat ze een artiest vertegenwoordigen, maar het is niet onmogelijk om erachter te komen. Het vergt wat onderzoek en enkele aanpassingen aan uw zelfmarketingstrategieën. Met dat idee in gedachten, zijn hier vijf dingen waar galerijen naar zoeken voordat ze een kunstenaar vertegenwoordigen.

1. Ze Zoeken Iemand Die Uniek Is

Een kunstgalerie mag dezelfde kunstenaar niet meer dan één keer vertegenwoordigen. Je stem moet uniek en van jou zijn. Als je dat niet hebt, dalen je kansen om vertegenwoordigd te worden drastisch. Als artiest heb je waarschijnlijk al een unieke stijl waartoe je je aangetrokken voelt, dus zorg ervoor dat je accentueert hoe uniek je stem en stijl zijn.

Mary Ann Cohen, eigenaar van MAC Fine Art Gallery, sprak over het idee om een unieke artiest te vinden om te vertegenwoordigen en hoe zij en haar team een artiest vinden die ze in hun galerij willen plaatsen. Dit is wat ze erover te zeggen had:

We zoeken artiesten met een sterke stem, meeslepend en authentiek. Ze moeten deze emotie echter ook kunnen overbrengen op een originele maar artistiek verantwoorde manier die de tand des tijds zal doorstaan. Wij vertegenwoordigen kunstenaars die werk maken dat belangrijk en visueel impactvol is, door hun medium op een unieke en visionaire manier te gebruiken.

2. Ze Zijn Op Zoek Naar Iemand Met Vaardigheid

Mary is op zoek naar unieke stemmen, zoals je kunt zien aan de quote hierboven. Ze heeft echter ook een aantal andere vereisten. Een van de andere vereisten die ze noemt, is een artistiek verantwoorde stijl die de tand des tijds zal doorstaan. Dit is een belangrijke factor om in gedachten te houden. Het betekent dat je uniek moet zijn, ja, maar je kunt niet zo uniek zijn dat je de basis en je vaardigheidsniveau opoffert.

Hoewel uniek zijn in je stem subjectief is, is artistiek talent concreet. Als je het gevoel hebt dat je solide bent in hoe uniek je stem is als artiest, maar je nog steeds moeite hebt om representatie te vinden, zijn er enkele stappen die je kunt nemen.

Vaardigheden zijn eenvoudig te verbeteren. Je kunt lessen volgen over specifieke technieken of stijlen. U kunt leren hoe u een nieuw medium gebruikt. Je kunt feedback vragen van andere professionele kunstenaars en die gebruiken om je kunstwerken te verbeteren. Dit zijn allemaal geldige manieren om uw kansen om vertegenwoordigd te worden door een kunstenaarsgalerij te vergroten.

Je hoeft je vaardigheden niet te verbeteren om een getalenteerde artiest te zijn. Dit betekent simpelweg dat je er alles aan doet om je vaardigheden te verbeteren en te blijven leren. Dit is geen belediging voor de vaardigheden die je al hebt. Je moet elke gelegenheid aangrijpen om te leren en te verbeteren. Het zal je kunstcarrière exponentieel helpen.

3. Ze Zijn Op Zoek Naar Iemand Met Een Mooie Toekomst

Mooie jonge kunstenaar Peinzend zittend in het kunstatelier schilderen door een mooie jonge vrouw

Het vertegenwoordigen van een artiest is niet meteen lucratief. Een galerij zal veel tijd en middelen investeren in het promoten van een nieuwe artiest wanneer ze deze aannemen. Ze moeten niet alleen weten wat je nu doet, maar ook wat je van plan bent te doen over drie tot vijf jaar of daarna.

Galerijen willen weten dat u een goede investering bent, zodat ze kunnen zien hoe uw toekomst eruitziet. Ze moeten je visie zien en geloven dat je capaciteiten als artiest voldoende zijn om je te brengen van waar je nu bent, naar waar je jaren later wilt zijn. Het is belangrijk dat u behaalde resultaten en toekomstplannen kunt laten zien.

Wees klaar om een galerie te vertellen wat uw plannen zijn om u te helpen uw doelen te bereiken. Ben je van plan om meer te leren? Ben je van plan om een grote serie werken te maken? Beschrijf wat je nu doet en de stappen die je neemt om van je carrière als artiest een succes te maken. De galerij moet weten dat u hun tijd en moeite waard bent om u te promoten.

4. Ze Zoeken Iemand Die Weet Hoe Ze Het Spel Moeten Spelen

Het krijgen van een galerij om u te vertegenwoordigen draait niet alleen om geluk en timing. Het maakt niet uit hoe geweldig je kunst is. Een galerie wil een kunstenaar vertegenwoordigen die begrijpt hoe het er in de kunstwereld aan toe gaat en zich dienovereenkomstig weet te vermarkten. Dit lijkt misschien vervelend om te weten, maar het is echt belangrijk voor uw kansen op vertegenwoordiging.

Galerijen zullen niet geïnteresseerd zijn in iemand die niet wil begrijpen hoe waardevol hun tijd is en hoe ze die op de markt kunnen brengen. Het is niet het leukste deel van artiest zijn, maar het is belangrijk om te weten hoe je het spel moet spelen en hoe je de tijd van de galerie moet waarderen.

5. Ze Zoeken Iemand Die Online Aanwezig Is

Dit is vergelijkbaar met leren hoe je jezelf op de markt kunt brengen en het spel spelen. U zou online aanwezig moeten zijn omdat veel galerijen afbeeldingen van hun werken op hun websites hebben staan. Als u online aanwezig bent, betekent dit dat u extra verkeer naar hun website trekt wanneer mensen naar u zoeken en de galerij vinden die u vertegenwoordigt.

Voor een galerij vertaalt dit zich in extra exposure en reclame voor de galerij als geheel en dat is een groot probleem. Het opbouwen van een online aanwezigheid terwijl u bezig bent met het vinden van galerievertegenwoordiging, kan u echt helpen om uw doel om vertegenwoordigd te worden door een galerie te bereiken.

Praat over uw online marketinginspanningen. Markeer alle grote sociale-media-accounts die je hebt of praat over blogs waarvoor je hebt geschreven, enz. Wat je naam ook online zal krijgen, je moet er klaar voor zijn om een galerij te vertellen wanneer je met hen praat. Zelfs als je het niet zeker weet, zullen ze de waarde zien.

Conclusie:

Binnenopname van lachende professionele vrouwelijke artiest die een koptelefoon draagt tijdens het schilderen op canvas in de studio.

Het kost moeite om vertegenwoordigd te worden in een galerie. Als dit uw doel is, kunt u deze algemene ideeën gebruiken als richtlijn voor wat een galerie zoekt. Onthoud dat elke galerij een beetje anders is, maar alle galerijen die er zijn, zullen de waarde zien van de dingen die hier worden genoemd.

Het kan zijn dat je even moet zoeken voordat je de juiste pasvorm hebt gevonden. Galerijen en artiesten moeten perfect voor elkaar zijn, dus niet elke galerij zal voor elke artiest werken. Geef niet op. Blijf kijken. Onthoud wat je zojuist hebt gelezen. Het zal gebeuren als u volhardend en effectief bent in uw inspanningen. Blijf bij de les, je hebt dit geregeld.