Uw Productbeoordelingen Perfectioneren

Ik denk dat ik voor meer dan mezelf spreek als ik zeg dat elke kunstenaar ervan droomt om gratis kunstbenodigdheden te krijgen. Wie van ons heeft niet de fantasie gehad om plotseling een enorme rijkdom aan kleuren, mediums en doeken te verzamelen, allemaal gratis? Ik weet dat ik hier niet alleen ben.

Hoewel niet helemaal op de schaal van enorme rijkdom aan kunstvoorraad, kan er een tijd komen dat u door een kunstleveringsbedrijf wordt benaderd om een van hun producten te beoordelen. Ze kunnen u voorbeelden aanbieden en om uw eerlijke feedback vragen. Dit klinkt geweldig, toch? Het is; producten toegestuurd krijgen, simpelweg omdat een bedrijf je werk geweldig vindt, is een behoorlijke boost voor je ego, en ik heb een paar tips ontdekt om je te helpen het meeste uit je recensie-ervaring te halen en misschien zelfs die recensie om te zetten in een sponsorschap.

Eerlijkheid Duurt Het Langst

Laat u ten eerste niet verleiden om een gratis product te geven voor uw positieve review. Veel bedrijven van lagere kwaliteit hebben mooie websites en verpakkingen die gratis producten aanbieden. Als je een positieve review achterlaat, sturen ze je iets op. Je kunt van het product houden en het is prima. U mag uw zakelijke/persoonlijke reputatie echter niet in gevaar brengen door een positieve beoordeling te beloven, ongeacht de kwaliteit ervan. Dat is een manier om het respect van je medekunstenaars te verliezen.

Niet alle bedrijven zijn zo, sterker nog, de overgrote meerderheid van gerenommeerde bedrijven zal u om uw eerlijke mening vragen. Wees niet bang om je mening te uiten. Als het product niet goed mengt, niet voldoende gepigmenteerd is, een dun oppervlak heeft, enz., geef dit dan op een georganiseerde manier door aan uw contactpersoon bij het bedrijf. Ze zullen dankbaar zijn voor eerlijke, constructieve feedback.

Wees Eerlijk

Een van mijn eerste recensies was van een verfbedrijf. Aanvankelijk stuurden ze me verf die bijna allemaal defect was. Het blauw kwam niet uit de tube omdat de dop brak en ik had de taak om de tube open te snijden. Het rood was te dik en kon er niet uit worden geperst. Alle kleuren waren zo klonterig dat mijn Floetrol ze niet zou mengen. Ik realiseerde me dat dit bedrijf onmogelijk zo’n slechte kwaliteit kon hebben; ik had tenslotte andere bevriende kunstenaars gehoord over hun verf als geweldig en de beste.

In plaats van een snel oordeel te vellen, nam ik contact met ze op om ze nog een kans te geven. Het was koud waar ik woon in Upstate New York toen ze de verf stuurden, dus misschien hebben de extreme temperaturen de integriteit van de producten aangetast. Misschien was er een fout in de productie. Ik was het bedrijf erg dankbaar voor het geven van een nieuwe kans en ze stuurden onmiddellijk meer product.

Wat ik zeg is, onthoud dat u, door deze producten te accepteren, op zijn minst een tijdelijke werkrelatie met dit bedrijf bent aangegaan. Houd tijdens het hele proces open communicatie als er vreemde afwijkingen zijn met uw producten, en geef het bedrijf de kans om dingen indien mogelijk recht te zetten; op die manier krijgt u ook de volledige klantervaring.

Beoordeel De Producten Daadwerkelijk

Het doet me pijn om dit te moeten doen, omdat ik wil dat iedereen in onze gemeenschap eerlijk is. Maar alsjeblieft, als een bedrijf erop vertrouwt dat je hun producten beoordeelt, doe ze dan niet spookachtig. Grotere toeleveringsbedrijven sturen geen producten meer ter beoordeling, omdat artiesten hun producten doorverkopen of de producten ontvangen zonder ooit feedback te geven.

Als je nieuw bent in het beoordelen, is het begrijpelijk dat je misschien overweldigd wordt door het proces; als dat het geval is, vereenvoudig dan uw beoordelingsproces door de belangrijkste opsommingstekens op te nemen.

      • Wat heb je met het product gemaakt?
      • Productgebruik:
          • Verf: heb je het ergens mee gemengd?
          • Surface: heb je het ergens mee geprimed?
        • Medium: Heb je nog andere ingrediënten aan de verf toegevoegd?
      • Welke productkleur, maat en/of hoeveelheid heb je gebruikt?
      • Wat was uw eerste indruk toen u het product gereedmaakte voor gebruik?
      • Wat was uw indruk van het product terwijl uw stuk nog nat was?
      • Hoe is het product gedroogd?
      • Was de verpakking gemakkelijk te gebruiken?
      • Was het product voldoende gepigmenteerd, glad genoeg, enz.?
    • Was er iets dat je zou verbeteren?

Uw persoonlijke ervaring met het product moet worden opgenomen in een review. Het bedrijf zou graag horen over uw reis en uw gedachten. Ze kunnen deze informatie gebruiken om hun productieprocessen te verbeteren of gewoon om een algemeen idee te krijgen van de prestaties van het product als ze recente wijzigingen hebben aangebracht. Uw recensie moet kort en professioneel zijn en een gedetailleerd verhaal bevatten over uw ervaring met het product.

Laatste Gedachten

Producten beoordelen is spannend! Het is niet iets wat ik vaak doe, dus het is erg vleiend om door bedrijven naar mijn mening te worden gevraagd. Zorg ervoor dat u uw due diligence doet door alleen bedrijven te beoordelen en te ondersteunen die bij uw specifieke missie passen, eerlijke feedback te geven en uw beloften na te komen om te beoordelen, zodat uw bedrijfs- en persoonlijke naam intact en goudkleurig blijven.