Stel je een kleurrijke kamer voor, vol muziek, gelach en een rare geur die je een beetje aan verf doet denken (het is een fantasie en waren kunstenaars, daar houden we van). Iedereen lacht en iedereen is blij. Plotseling, uit het niets, staat een donker geklede persoon op de dichtstbijzijnde tafel en roept: DIT FEEST ZUIGT!, waardoor iedereen in de kamer bijna stil wordt. Baby’s huilen. Vrouwen schreeuwen. Het is weg.

Dit is wat er gebeurt met een trol die op de loer ligt in je commentaarsectie op sociale media. Het ene moment krijgt je stuk likes, volgt, lofbetuigingen; het volgende moment overschaduwt een zwarte wolk van sombere trollerij de opmerkingen en begint iedereen te vechten. Je hoeft niet in horrorfilm-stijl te schreeuwen, maar je komt er wel samen doorheen.

Wat Is Netiquette?

Netiquette kan echt zijn. Netiquette wordt gedefinieerd als de juiste of acceptabele manier van communiceren op internet. Dat klopt; het internet heeft etiquette, net als de eettafel van mijn grootmoeder. Behalve dat, in tegenstelling tot de eettafel van mijn grootmoeder, de trollen van het internet zich achter schermen en toetsenborden kunnen verschuilen als ze niet op hun ps en qs willen letten. Professionele netiquette is essentieel als u een professionele pagina heeft die u gebruikt om uw illustraties te promoten.

Professionele Netiquette

Laten we eens kijken naar enkele eenvoudige regels van professionele netiquette die u zullen helpen in een lastige public relations-situatie.

Niet vechten

Dit is zo’n moeilijke regel om te volgen, maar het is erg belangrijk: voer de trollen niet. Ga niet in discussie met iemand die onnodig negatieve opmerkingen maakt over je werk, zoals “dit is klote” of “dit is verschrikkelijk”. U kunt hun opmerking eenvoudig verwijderen en vervolgens blokkeren. Hoe vervelend hun opmerkingen ook zijn, sommige mensen houden er gewoon niet van om anderen ongelukkig te maken. We kunnen nog dagen doorgaan over de psychologie hiervan, maar het is veel gemakkelijker om ze gewoon te blokkeren.

Uitzondering Als iemand klaagt dat hij het bestelde artikel niet heeft ontvangen of dat het artikel beschadigd is aangekomen, heeft u de mogelijkheid om dit in de opmerkingen te vermelden. Ik stuur je nu een privébericht, als dit geregeld wordt, kom je een heel eind, en laat je zowel de persoon die klaagt als je andere volgers zien dat je om hem geeft, en zal je problemen aanpakken die zich voordoen.

niet bukken

Dit is lang dezelfde regels als niet vechten. Noem, vloek of bedreig een negatieve commentator niet als je ze aanspreekt. Het lost helemaal niets op en heeft een negatieve invloed op het imago van uw bedrijf. Hoewel je misschien een toegewijde volgeling hebt die je steunt, zullen nieuwe volgers niet overhaast een bedrijf steunen dat onprofessioneel met klanten omgaat. Als je iets niet professioneel kunt zeggen, raadpleeg dan Dont Fight en verwijder, blokkeer en ga verder.

Tolereer geen misbruik

Constructieve kritiek

Vat het niet persoonlijk op

Het is veel moeilijker om te doen dan het lijkt, en dat weet ik maar al te goed. Ik ben daar geweest. Als je iets uit dit artikel haalt, onthoud dan dat de negatieve gedachten van één persoon je geen slechte artiest maken, en het betekent niet dat je stuk slecht is. Het is gemakkelijk om negatief te zijn en het is moeilijk om je vrienden en familie te geloven die je vertellen dat je werk geweldig is. Maar geloof me, je familie liegt niet in je gezicht, dus je moet het rustig aan doen.

Reageren Op Positieve Feedback

Laten we niet verzanden in het negatieve. Professioneel omgaan met positieve feedback is net zo belangrijk als professioneel omgaan met negatieve feedback.

Als je veel volgers hebt, kan het heel moeilijk zijn om op elke opmerking op sociale media te reageren; maar je moet nog steeds je best doen om op zijn minst te antwoorden met een emoji of een kort, positief sentiment. Dit zijn je volgers, je fans. Ga met ze om, leer ze kennen; dit zijn de mensen die je werk delen en je aanmoedigen, en soms zijn die interacties precies wat je nodig hebt om een negatieve dag te boven te komen. Probeer elke dag 15-30 minuten, of meer als je kunt, vrij te maken voor interactie met mensen op je sociale-mediapagina’s; je zult verrast zijn hoeveel verschil het zal maken met je volgers.stelt opmerkingen op prijs, ook als ze niet tijdrovend zijn. Het erkent in ieder geval dat de opmerking is gelezen.

Laatste Gedachten

Social media is een lastige zee om te navigeren. Volg de eenvoudige regels van professionele netiquette om uw bedrijfsnaam ongerept te houden, en u zult aangenaam verrast zijn door hoe de weigering van die negativiteit uw vooruitzichten verandert!