Het Belang Van Een Artiestenwebsite

De meeste acrylgietkunstenaars die ik heb ontmoet, verkopen hun werk op de een of andere manier. Ze beschouwen schenken echter als een hobby en niet als een fulltime baan. Ze staan misschien niet open voor het idee om een website te hebben of om zichzelf als fulltime beeldend kunstenaar te vermarkten.

Maar als je je kunstwerken verkoopt, heb je absoluut een website nodig. Het kan me niet schelen of je de afgelopen drie maanden vijf of vijftig schilderijen hebt verkocht. Je hebt een website nodig.

Waarom?

Professionaliteit. Mensen moeten in je imago en reputatie als kunstenaar geloven om in je werk te kunnen investeren. Je voelt je misschien niet per se professioneel, vooral als je pas twee Etsy-verkopen hebt gedaan sinds je je winkel hebt geopend (zoals ik), maar het is belangrijk om dat beeld te projecteren zodat anderen in je geloven, zelfs als je nog niet per se in jezelf gelooft. Het is net zoiets als dat gezegde, doe alsof totdat je het haalt.

Ik weet wat je net bij jezelf dacht. Kleine onderneming? Kunstenaars zijn geen kleine ondernemers. Je bent een kunstenaar en daar moet je over nadenken. Als je twee stappen verder denkt dan waar je al bent, maak je jezelf klaar voor succes.

Een website gaat niet alleen over het uitstralen van professionaliteit, maar kan ook dienen als online hub. Heb je een facebookpagina? Heb je een Instagram-account? Een Etsy? Een Youtube-kanaal? Houd ze allemaal bij elkaar en gemakkelijk toegankelijk voor fans en klanten via links op je website. Vertel uw familie en vrienden dat u kunst maakt en niet vijf verschillende URL’s en gebruikersnamen. Het is belangrijk om het mensen zo gemakkelijk mogelijk te maken om jou en je kunstwerken te vinden. Als mensen je niet kunnen vinden, kunnen ze je werk niet kopen!