Deze kleuren springen echt van het canvas! Ik wist dat Golden-verven geweldig waren, maar toen ik onlangs een proefpakket van Golden ontving, was ik verheugd om in februari twee nieuwe mediums te zien. Deze review geeft voorbeelden en vergelijkt de producten; en laten zien hoe ze kunnen worden gecombineerd met andere producten.

Ik ben zeer dankbaar voor de mogelijkheid om Goldens-producten voor u te beoordelen, die genadig werden verstrekt door Golden.com. Mijn zending arriveerde op tijd voor twee recente sneeuwstormen hier in de Pacific Northwest, wat een verademing was.

Gouden Kit

Benodigdheden die ik heb gebruikt:

Gebruiksaanwijzing

Ik heb deze verf in het verleden met Floetrol gebruikt met prachtige resultaten en was benieuwd hoe het zou veranderen met Goldens Gloss en Matte Mediums.

Zowel de glanzende als de matte vloeibare mediums zullen zeggen dat ze een verhouding van 10:1 moeten gebruiken, wat betekent 10 delen medium tot één deel Golden Fluid Acrylic. Ik moet toegeven dat ik een Floetrol-meisje ben, en de 10:1-verhouding maakte me nerveus. Dus haalde ik wat medische reservespuiten tevoorschijn die ik bewaar voor het afmeten van kleinere hoeveelheden. Dit werkte goed omdat ik een spuit van 30 ml zonder naald gebruikte, waardoor er voldoende ruimte overbleef boven de opgetrokken verf.

Tip – Dit is om ervoor te zorgen dat de zuiger niet uit de spuit komt, waardoor uw vermogen om vloeistof op te zuigen in gevaar komt. Het is een oude verpleegtruc.

Ik geef toe dat ik nog steeds nerveus was toen ik naar het plaatje van mijn 10 op 1 verhoudingen keek. Ik ben gewend aan mijn Floetrol-mixen die meer verf nodig hebben. Ik hield letterlijk mijn adem in toen ik de eerste kop mixte.

Het mengsel van zowel mediums als verven was gemakkelijk te mengen. De afzonderlijke mediums en verven gieten gelijkmatig uit hun containers en zijn zeer gemakkelijk met elkaar te mengen. Omdat ik problemen heb met mijn handen, moest ik mijn andere hand gebruiken om de verf te roeren. Het mengsel was zo gemakkelijk dat mijn handen blij waren.

Ik was enthousiast over de rijke kleuren die zowel de matte als de glanzende mediums hadden gecreëerd. Tijd om te beginnen met gieten.

Voorbeeld 1: Golden Fluid acrylverf/Color Fluid medium glans

Deze eenvoudige flip-cup gebruikte Pruisisch blauwe tint en titaniumwit, evenals Teal, Diarylide geel en groen goud. Het werd ook bekroond met de Golden Color Medium Gloss in een verhouding van 10:1 en een 912 canvas. Voordat ik ging flippen, heb ik een witte primer op het canvas aangebracht en vervolgens 1 druppel siliconen toegevoegd aan de Pruisische blauwe tint.

Zoals je kunt zien, waren er veel cellen van de siliconen, maar ik heb natuurlijk maar één druppel toegevoegd omdat ik nieuwsgierig was om te zien wat we zouden kunnen bereiken met het gebruik van heel weinig siliconen. Het heeft rijke kleuren waar ik van hou en de droge glans geeft het een glanzende, reflecterende afwerking. Hoewel het niet erg glanzend is, laat het licht weerkaatsen op je schilderij en benadrukt het.

Voorbeeld 2: Een vergelijking van glans- en matte mediums

In dit voorbeeld wilde ik niet alleen boomringen maken, maar ook zij aan zij vergelijkingen maken van zowel de glanzende als de matte media.

Op een 57-inch canvas werd de eerste boomring gemaakt met Pruisische blauwe tint en titaniumwit, Diarylide-geel en groen goud. Het gebruikte de Golden Color Fluid Medium Gloss 10-op-1 verhouding. Er werd geen siliconen gebruikt.

De tweede boomring is gemaakt met Titanium White, Diarylide Yellow, Naphthol Red Light en een 12 mix van Naphthol Red Light en Diarylide Yellow om een sinaasappel te creëren, met behulp van de Golden Color Fluid Medium Matte 10:1 verhouding op een 57 canvas. Er is geen siliconen gebruikt.

Direct na het gieten kun je zien dat de mediums de levendige kleuren doorlaten. Het feit dat kleuren kunnen overvloeien om nieuwe kleurschakeringen te creëren, maar ze niet vervagen wanneer je ze oversteekt, is waar ik van hou. De ringen blijven duidelijk gedefinieerd.

Wanneer de twee schilderijen zijn gedroogd, zie je het verschil tussen de glanzende en matte afwerkingen. De twee schilderijen worden gelijktijdig door mij belicht. De glans reflecteert het licht, laat een lichte glans achter en voelt glad aan. De matte afwerking zorgt voor een zachte, natuurlijke look en feel zonder glans. Golden’s vloeiende media laten de kleuren en details van de ringen stralen met heldere helderheid. Vervolgens zullen we het matte medium bespreken.

Voorbeeld 3

Ik was gefascineerd door de matte afwerking van de oranje boomring, dus besloot ik een grotere te maken met het matte medium om mijn vermoedens te verifiëren.

In vier afzonderlijke schenkbekers heb ik Pruisisch blauwe tint, titaniumwit, groenblauw, diarylide geel en groen goud gelaagd met behulp van de gouden kleur vloeistof medium mat, 10:1 verhouding, op een 912 canvas. Er was geen siliconen. Gegoten een witte basislaag, dan gegoten 4 kleine boomringen, gekanteld, en laten drogen.

Wat ik dacht te zien in de kleine ring was definitief in de grotere schenking. De kleuren zijn nog steeds prachtig, maar de lijnen zijn meer gedefinieerd. Ik hou ook van de matte afwerking. Het doet me denken aan fijn geschuurde houten meubels. U hebt waarschijnlijk ooit hout gevoeld toen u schuurpapier met korrel 400 of meer gebruikte vlak voordat u het kleurde. Onthoud dat ultragladde, natuurlijke, bijna fluweelachtige gevoel, dat is waar dit nieuwe matte medium me aan doet denken.

Deze matte afwerking is niet de glanzende afwerking die we associëren met gieten. Maar in de juiste toepassing kan het geweldig zijn.

Vergelijking van gemengde producten

Ik was erg blij met wat ik zag toen ik de gouden verf en mediums samen gebruikte, de resultaten waren zo verrukkelijk als verwacht. Ik vroeg me echter af, om de grenzen nog wat verder te verleggen, hoe andere merken met Golden-producten zouden kunnen werken? Ik begon te spelen.

Voorbeeld A: Ik wilde verschillende acrylverfproducten en de Golden Fluid Medium Gloss gebruiken om te zien of het hetzelfde uitkwam.

Dit was de achtergrond die ik nodig had voor een ander project. Het waren maar twee kleuren.

Ik gebruikte Happy Medium Coal Black en FolkArt Metallic Pewter met Golden Color Medium Gloss en de 5:1 verhouding met alleen de Pewter, op een 912 canvas. Begonnen met een zwarte basislaag, vervolgens een paar druppels zwart door het hele tin toegevoegd, gegoten en gekanteld. Er is geen siliconen toegevoegd. Eenmaal gedroogd, vervolgens gelakt met Liquitex glans.

Zoals je op de foto kunt zien, is dit direct na het kantelen. De kleuren van het metalen tin zijn zelfs na het drogen nog scherp. Omdat dit geen sterk gepigmenteerde verf was, heb ik de verhouding verlaagd van Goldens 10:1 naar 5:1. Het behield nog steeds de lichte glans van glanzende boomringen in voorbeeld 2, maar het was lichtreflecterend.

Voorbeeld B: Ik was geïnteresseerd in hoe Golden Fluid Acrylics zou werken wanneer gemengd met andere merken acrylverf. Ik was benieuwd of ze konden worden gemengd met een andere verf om de kleur te versterken, helderder, donkerder of lichter te maken. Ik heb de Prussian Blue Hue en FolkArt Cobalt Blue toegevoegd aan een mengsel met Medium Gloss. Hoewel het kobaltblauw een schone, levendige kleur is, is het niet altijd zo levendig als ik zou willen.

Dit was een eenvoudige diagonale beker met Golden Titanium White en Prussian Blue Hue, FolkArt Cobalt Blue, FolkArt Metallic Bronze en Happy Medium Coal Black, met Medium Gloss 10:1 op een 912 canvas. Voordat ik de schenkbeker maakte, heb ik een witte basislaag op het canvas aangebracht en een druppel siliconen toegevoegd aan de Pruisische blauwe tint / kobaltblauw-mix.

De blauwe kleur was erg levendig, door slechts een paar druppels Golden Fluid Acrylics toe te voegen, werd het blauw naar een nieuw niveau gebracht. Het toevoegen van de gouden verf aan het goedkope merk creëerde de levendige kleuren die te zien waren bij het gebruik van alleen Golden.

Algemene opmerkingen

1. Zowel de mediums als de verf hadden een vloeibare consistentie die dunner was dan andere.

Het is gemakkelijker te mengen dan Floetrol omdat het er al is.

2. Er zijn geen klonten en vlokken zoals je zou kunnen zien in andere merken verf en mediums. Soms die

klonten en vlokken kunnen het moeilijker maken om af te breken tot de gewenste consistentie.

3. Bij het mengen was er niet zoveel weerstand tegen de roerstaaf, gemakkelijker voor pijnlijke handen en

polsen.

4. De pigmenten in de Golden Fluid Acrylics hebben een hogere dichtheid waardoor je minder verf nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken als bij goedkopere merken. Minder verf zorgt voor geïnspireerde resultaten. 5. De Gloss Medium is halfglanzend gedroogd, met wat lichtreflectie en een gladde afwerking.

6. Het matte medium is gedroogd zonder lichtreflectie en een zachtere, natuurlijkere afwerking vergelijkbaar met finley

Geschuurd hout

7. Om de kleur te verbeteren, kunt u Golden Fluid Acrylics toevoegen aan andere verven.

Begin met een kleine hoeveelheid. Dit is afhankelijk van de kwaliteit/dichtheid. Pas zo nodig aan.

9. Deze kleuren springen echt van het canvas!